Každý rok v októbri si pripomíname Medzinárodný deň školských knižníc. Prvý raz ho vyhlásila Dr. Blanche Wolls, prezidentka Medzinárodnej asociácie školského knihovníctva v roku 1999. Odvtedy sa uskutočňuje každoročne štvrtý októbrový pondelok. V tomto roku to bolo 24. októbra.
Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR v súvislosti s Národnou stratégiou zvyšovania úrovne a kontinuálneho rozvíjania čitateľskej gramotnosti vyhlásil školský rok 2016/17 za Rok čitateľskej gramotnosti. Na podporu vzťahu detí a žiakov k čítaniu a získaniu si väčšieho počtu priaznivcov literatúry sa organizovalo spoločné čítanie rozprávky. V každej triede počas tretej vyučovacej hodiny čítali žiaci rozprávkové knihy, ktoré boli z našej školskej knižnice.
Členovia PK spoločenské vedy pripravili pre žiakov 1. stupňa ďalšiu hodinu pod názvom Z rozprávky do rozprávky. Paralelne v jednej časovej rovine bežali tri príbehy z krajiny rozprávok. Pani učiteľky Mgr. M. Skladaná, Mgr. M. Krupová a Bc. D. Lakandová – šk. knihovníčka si pre žiakov pripravili premietanie slovenských rozprávok, poznávanie rozprávkových postavičiek, rozprávkové hádanky, rozprávkové dvojice a skladanie rôznych rozprávkových vecí – hradov, medovníkových domčekov, či šípovú ružu z geometrických tvarov. Pri rôznych aktivitách žiakom znela hudba z rôznych hraných a animovaných rozprávok.
Aj žiaci 8.A triedy sa podieľali na realizácii rozprávkovej hodiny tým, že zahrali pre žiakov príbeh o princeznej, čo sa chcela vydávať a ako ťahal dedko repu. Deviataci sa postarali o hudbu a premietanie rozprávok. Vyhlásili sme tiež súťaž o najkrajšiu rozprávkovú postavičku, ktorú mali žiaci vyfarbiť doma. V závere sme žiakov pochválili za aktivitu na hodine a odovzdali sme im diplomy.
V 7.A triede žiaci s p. učiteľkou Mgr. I. Datkovou počas tejto hodiny riešili rozprávkové úlohy a vytvorili spolu krásne plagáty s rozprávkovými postavičkami. Na tvorbe aktivít pre 1. stupeň sa takisto podieľala aj p. uč. Mgr. M. Kalmanová.
Našim zámerom bolo nielen zatraktívnenie čítania kníh pre našich žiakov, ale aj posilnenie ich pocitu spolupatričnosti a súdržnosti. Cieľom tejto akcie bolo zábavnými formami práce podporiť u žiakov pozitívny a trvalý vzťah ku knihe, školskej knižnici, k čítaniu a poznávaniu nového. Zvýšenie čitateľskej gramotnosti je spoločným cieľom a záujmom našej spoločnosti, preto je dôležité už u mladej generácie podporovať a zatraktívniť čítanie kníh.